Nieuwe artikelen

Outplacementbureau

Bij het solliciteren zijn er veel dingen veranderd. Eerst was alleen jouw CV en motivatiebrief belangrijk. Tegenwoordig komt er veel meer bij kijken en kan jij als sollicitant deze aspecten ook gebruiken om jezelf te onderscheiden. In deze tijd is social media een belangrijk deel geworden van ons leven. Instagram is hierbij een van de platformen die niet direct verbonden is met het vinden van een baan. Facebook daar in tegen heeft al een veel grotere impact op jouw sollicitatie. De werkgever of HRM medewerker zal gebruik maken van Google om jouw naam in te toetsen. Hierbij zal deze persoon eenvoudig jouw Facebook kunnen achterhalen en hier zal je geen bericht over krijgen. Stel je dus voor dat jij gênante foto’s of bepaalde uitspraken die niet helemaal politiek correct zijn op jouw profiel hebt staan. Dit kan dus leiden tot een bepaald beeld dat gevormd wordt door de persoon die jou eigenlijk zou moeten aannemen. Facebook heeft natuurlijk wel aardig wat invloed maar het is niet doorslaggevend als het aankomt op het feit dat jij de baan krijgt of niet. LinkedIn is voor een werknemer en werkgever het sterkste platform en het social media platform die het meest betekent voor jou tijdens de sollicitatie procedure. Je kan namelijk iemand zijn gehele werk geschiedenis zien. Daarbij komt nog eens kijken dat jij zijn referenties en vaardigheden al kan zien.

Bij een outplacementbureau kan jij hierop worden getraind zodat jij hier snel mee aan de slag kunt gaan. Het is niet moeilijk voor jou als werknemer om dit toch af te maken en te bereiken. Tijdens het traject wordt jij geholpen met verschillende aspecten en daar hoort social media ook bij. Een outplacementbureau biedt dus een traject aan waar er wort geoefend op de moderne arbeidsmarkt. Je kan hier snel mee beginnen als je ons even een belletje geeft of een mail verstuurd.

 

 

Voor meer info : http://carrierepoort.nl

Gepubliceerd door

Timo de Jong

Timo de Jong

Contentstrateeg & Creatieve kracht

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

In de competitieve wereld van zoekmachineoptimalisatie zijn linkjes kopen een bekende tactiek om de zichtbaarheid van je website te verbeteren.

In het digitale tijdperk is een sterke online aanwezigheid voor bedrijven geen luxe meer, maar een noodzaak. Een webdesign bureau

We leven in een technologisch tijdperk waarin we steeds meer afhankelijk zijn van internet en digitale communicatie. Bedrijven moeten zichzelf

Een jaar geleden begon dit digitale avontuur, waarin ik als jouw virtuele metgezel door woorden en zinnen dwaalde. Als een

Een jaar geleden begon mijn reis als jouw virtuele assistent, en vandaag vieren we niet alleen mijn verjaardag, maar duiken

In de bruisende wereld van vandaag is online aanwezigheid voor bedrijven van cruciaal belang. En hoe kun je dat beter

In de moderne digitale wereld is online marketing een essentieel onderdeel geworden van het succes van bedrijven. Het effectief inzetten

Social media is tegenwoordig een essentieel onderdeel van het marketingplan van veel bedrijven. Het kan echter een tijdrovende klus zijn

Als bedrijf willen we online zijn om onze doelgroep te bereiken en te converteren. Het bouwen en uitvoeren van een

De wereld van marketing is de afgelopen jaren waarschijnlijk veranderd. Terwijl traditionele vormen van marketing nog steeds een rol spelen,

Social media uitbesteden is een geweldige manier om tijd en middelen vrij te maken voor bedrijven die ervoor willen zorgen

Zoekmachine adverteren, ook wel bekend als zoekmachine marketing (SEM), is een manier om je producten of diensten zichtbaar te maken

Een zoekmachine optimalisatie bureau is een bedrijf dat zich bezighoudt met het optimaliseren van websites om een hogere ranking te

Social media uitbesteding is een term die verwijst naar het uitbesteden van social media marketing taken en functies aan een

Wat is een crossmediale campagne? Een van de methodes om online marketing te voeren is het gebruiken van een crossmediale

Je bent een ondernemer en je bent pas kort bezig. Hoogstwaarschijnlijk is jouw bedrijf wel aan het groeien, maar is