Een online campagne uitvoerenEen online campagne uitvoeren is een belangrijk onderdeel van je marketingstrategie. Je maakt je product of dienst kenbaar aan je doelgroep. Met deze campagne probeer jij je doelstellingen te halen. Wat het doel voor jouw business is heb je opgesteld in je marketingplan. Denk bijvoorbeeld aan het halen van een bepaald aantal websitebezoekers voor een bepaalde pagina. Of wellicht heb jij als doelstelling staan dat je een x-aantal conversies wilt behalen voor een bepaalde dag in een bepaalde maand? Een online campagne uitvoeren gaat je zeker helpen als je deze op de juiste manier inzet. Wat kun je allemaal inzetten als online campagne?Er zijn vele verschillende manieren om je online campagne uit te voeren. Zo kun je bijvoorbeeld denken aan visuele advertenties op andere websites. Er kan hierbij gekozen worden om nieuwe mensen aan te spreken of mensen die al eens eerder op je website zijn geweest. De laatstgenoemde doelgroep is ideaal om aan te spreken zodat jij bij hen top of mind blijft. Als zij je alweer vergeten waren, herinner jij hen weer aan je bestaan. De kans dat zij dan alsnog op jouw website gaan kijken is daarmee groter geworden. Je kunt ook kiezen voor adverteren op social media. Houd hierbij wel rekening met de manier waarop je je boodschap verkondigt. Dit moet aansluiten op de stijl van het social media platform. De stijl van LinkedIn is bijvoorbeeld onwijs verschillend van de stijl van Instagram. Beslis eerst waar je beoogde doelgroep aanwezig is. Daarna kies je welke van deze kanalen je prioriteert. Vervolgens bepaal je met je marketingteam de boodschap. Hoe ga je deze vormgeven en overbrengen naar het publiek? Als laatste ga je de online campagne uitvoeren. Verspil geen geldHet is bij het uitvoeren van je online campagne erg belangrijk dat je weet wat je doet. Het adverteren kost namelijk altijd geld. Het zou zonde zijn als je totaal geen weet hebt van online campagnes en dat je toch tientallen zo niet honderden euro’s uitgeeft. Hierdoor behaal je tevens niet de gewenste resultaten. Kies er in zo’n geval voor om je online campagne uit te besteden aan een professionele partij. Deze gaat voor jou aan de slag. Uiteraard na een goed overleg waarin jij precies uitlegt hoe jij de zaken voor je ziet. Hecht waarde aan het meten van de resultatenBlijf continu de resultaten van de je online campagne monitoren. Het is belangrijk dat je weet hoe deze scoren. Wellicht blijkt dat een bepaald kanaal helemaal niet zo populair is als je dacht dat het was. De keuze om van kanaal te veranderen is dan een logische keuze. Houd dan wel weer rekening met de stijl van je campagne. Aan de andere kant kun je ook ontdekken dat je campagne juist enorm scoort. Een optie is dan om de duur te verlengen of het bereik te vergroten. Zo kun jij aan de hand van de resultaten de volgende online campagne gaan uitvoeren. |
https://www.omcbase.nl/hoe-voer-je-een-online-campagne-uit/ |